Contact

NRC Fotowedstrijd

Activatiecampagne met doorlopend succes

Op de NRC fotowedstrijd website worden beginnende fotografen en professionals uitgenodigd hun meest adembenemende foto in te sturen. Door het vergaren van de meeste stemmen op de ingestuurde foto maakten de deelnemers kans op een publicatie in de krant en een door de sponsor beschikbaar gesteld prijs.

Bekijk de website

Aanpak

Het kan snel gaan!

Het begon als een activatiecampagne met een looptijd van negen dagen. Samen met NRC Handelsblad ontwikkelde Yuna een site waarop je je mooiste foto kon plaatsen. De foto met de meeste stemmen wint een camera.
Al snel groeit het aantal bezoekers van de site als de wedstrijd ‘viral’ gaat.

Het aantal inzendingen stijgt van tientallen naar duizenden en het aantal bezoekers gaat ‘through the roof’ met drie dagen lang ruim 1 miljoen pageviews per dag.

Wat aan de voorkant een geplande succesvolle actie lijkt, levert achter de schermen de nodige kopzorgen. De server kan het maar net aan. Door een ad rem samenwerken met onze hostingpartij en het slim optimaliseren haalt de actie succesvol de eindstreep. Ook als de actie op het laatste moment nog op geenstijl.nl staat, blijft alles overeind.

Resultaat

In negen dagen tijd 15.218 uploads, 562.576 stemmen 1.209.515 unieke bezoekers 7.343.411 pageviews. Een aantal dat alle verwachtingen te boven gaan.

Fast forward;. NRC zet de fotowedstrijd inmiddels al meer dan twee jaar lang in met iedere maand een nieuw thema. Er is een vaste commerciële partner, de website is een volwaardig onderdeel geworden van de fotoredactie, en vindt er jaarlijks een fysiek foto-evenement plaats.

Op technisch gebied is de website verder geoptimaliseerd. Zo is er een koppeling gemaakt met NRC’s campagne software voor o.a. het registreren van nieuwsbrief-inschrijvingen. Maar veruit het meest uitdagende is de continue doorontwikkeling van de techniek voor het tegenhouden en voorkomen van stemfraude.

Met het invoeren van maandelijkse thema’s is het voor NRC mogelijk geworden een vaste nieuwe doelgroep aan te spreken die met regelmaat foto’s plaatst en geïnformeerd kan worden over redactionele artikelen. Daarnaast lukt het om een grote groep stemmende bezoekers te converteren naar actieve deelnemer (foto uploaden) of meer te betrekken bij nrc.nl

foto-alt

Ben je nieuwsgierig geworden?

Heb je een vraag, een plan, of een probleem? Laten we het er eens over hebben!
Neem gerust contact met ons op voor een gesprek, een offerte of een kop koffie!

Bel: +31 (0)10 425 58 54 of maak gebruik van onderstaand formulier.